nova beseda iz Slovenije

Emil Hrvatin, ur.: Teorije sodobnega plesa, Maska, 2001, poved v sobesedilu:



Tanztheater je moje oči in ušesa odprl za zgodbe, odkrito skrite v telesih, ter za telesno vedenje, kostume, družbene navade; v deželi tišine je komajda vseboval čustva. Če so vse teatralnosti in tehnike razvijanja estetskih oblik (najsi so ekspresionistične, konstruktivistične, realistične ali epske) ideološke, mora biti interpretacija gibov in telesnosti v plesu analitična, ne da bi se pri tem izogibala protislovju vstopanja v čustveno, iracionalno in duhovno v umetnosti, zlasti če je duhovno v umetnosti mogoče razumeti ali občutiti na različne načine, tako radikalno in transformativno kot tudi pomirjujoče in harmonizirajoče - kar ni vselej contradictio in adiecto. Tehnike oddaljevanja, ki jih uporablja Tanztheater, vključno z oddaljevanjem plesa od plesa, naslavljajo tudi fizičnega duha in politiko spomina.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA