nova beseda iz Slovenije

Emil Hrvatin, ur.: Teorije sodobnega plesa, Maska, 2001, poved v sobesedilu:





Zapeljevanje je kinestetična prvina filma / videa in novih tehnologij; najti ga je v številnih sodobnih ocenah, ki obravnavajo "zatopljenost", metaforo zavesti kot računalnika ter pospeševanje podob in simulacij do točke, "ko si lahko predstavljamo bodočo preoblikovanje realnosti v videosignale, shranjene na traku". (1) Zamisel o preoblikovanju realnosti v videosignale se marsikomu utegne zdeti smešna, toda ekonomija tehnologije je pač takšna, da prenos in skladiščenje podatkov ter tok medijev / informacij neizogibno prodirajo v družbeni imaginarij, v vse naše infrastrukture dela in porabe ter v popularno kulturo, s tem pa dosežejo, da te strukture postajajo odvisne od uporabnega potenciala in izmenljivosti podatkov. Nenehni tok medijskih podob lahko prav s svojo nedoslednostjo proizvede nekakšno obliko zgodovinske amnezije, do katere pride zaradi že omenjene zatopljenosti. Koncept virtualizacije v VR-tehnologiji obljublja natanko ta učinek: usmerjate lahko trans-polet svojih oči, ločenih od telesa, in stopate v interakcijo z neobstoječimi animiranimi podobami v virtualnem prostoru, pri tem pa realno (telo) pustite za seboj.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA