nova beseda iz Slovenije

Emil Hrvatin, ur.: Teorije sodobnega plesa, Maska, 2001, poved v sobesedilu:





Poznejše dogajanje v sodobnem plesu seveda razvije drugačne načine artikulacije izvorne avtonomnosti, ki se na začetku stoletja vzpostavi predvsem z razprtjem avtonomnega telesnega toka in gibanja kot bistvenega posredujočega polja med znotraj in zunaj telesa. Z vpeljavo naključja, informacije, naključne relacijske mreže v fizične povezave telesa, z minimalistično razpršitvijo in destrukturiranjem tokov in gibov telesa se zdi, kot da avtonomija postane pravi modernistični privilegij oziroma forma plešočega telesa po letu 1950 in doseže vrh v (post)modernističnem ameriškem minimalizmu šestdesetih in sedemdesetih let. Tako začetnikom sodobnega plesa (predvsem od šestdesetih let naprej) očitajo prav pomanjkanje avtonomnosti, samorefleksivnosti, pripisujejo jim esencializem, emotivizem ipd.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA