nova beseda
iz Slovenije
Emil Hrvatin, ur.: Teorije sodobnega plesa, Maska, 2001, poved v sobesedilu:
Iskala in naposled odkrila sem centralni vir vsega gibanja."(1) Ta vrnitev k telesu je bila vsesplošno predstavljena kot vrnitev k naravnemu telesu, toda ne več k neoromantičnemu idealu harmoničnega razmerja med znotraj in zunaj; razgrnila je korporealne forme, kjer telo postane ekskluzivni nosilec estetskih strategij, vrednot in znakov. Osebno odkritje gibanja Isadore Duncan je torej treba brati na širši ravni; ameriški pisec Mark trdi, da njeno odkritje lahko beremo kot ključno pripoved sodobnega plesa, kot mit o izvoru, ki je vpisan vanj. Tudi, začetnik ameriške sodobne plesne kritike, gibanju pripisuje podoben pomen; leta 1933 napiše tekst The Modern Dance,(2) v katerem razkrije nekatere najpomembnejše značilnosti razvijajočega se umetniškega polja.
Nova poizvedba
Pripombe
Na vrh strani