nova beseda iz Slovenije

Emil Hrvatin, ur.: Teorije sodobnega plesa, Maska, 2001, poved v sobesedilu:



Ni presenetljivo, da je zanimanje za verbalni jezik spremljalo oživljanje zanimanja za pripovedne strukture. Če je prejšnja generacija postmodernih plesalcev bodisi povsem zavračala literarne prijeme in namenjala prednost radikalni jukstapoziciji gibov pred logičnimi povezavami bodisi je - kot v primeru Meredith Monk, za katere dela bi lahko dejali, da nekako povzemajo nekakšno zgodbo - v cikličnem razvoju, tako zelo značilnem za plesno zgodovino, zgodbe raje razdrobila, kot da bi bile linearne, je pripoved, katere smrt se je v šestdesetih in sedemdesetih letih zdela povsem gotova, vnovič rodila v osemdesetih letih. In vendar takšen razvoj dogodkov ni preprosta vrnitev k starejšim vrednotam ali celo tehnikam, kajti razlage nove pripovedi upoštevajo celotno zgodovino, v kateri so postmoderni koreografi načrtno rušili literarne prijeme. (16)



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA