nova beseda iz Slovenije

Emil Hrvatin, ur.: Teorije sodobnega plesa, Maska, 2001, poved v sobesedilu:

Kljub slogovnim in filozofskim razlikam, ki so obstajale med temi koreografi (Fenleyjevo, denimo, je fascinirala virtuoznost v hitrosti in vzdržljivosti, Boyceova se je poglabljala v strukture in lastnosti nešolanih izvajalcev, medtem ko se je ukvarjal z vojno in netenjem strasti), jim je bila skupna nova, surova, skorajda šokantna energija, ki je bila v ostrem nasprotju z mirnim plesom predhodne generacije analitičnih postmodernih koreografov in njihovih naslednikov.

Skorajda vsi tokovi v newyorškem novem plesu osemdesetih let - nove usmeritve tako zgodnejše generacije postmodernih koreografov kot njihovih naslednikov - so v tej zgodovinski sezoni našli svoje mesto. Nekatere, denimo zanimanje Fenleyjeve za nekatere vrste virtuoznosti, so ti mlajši koreografi razvijali naprej in jih umeščali v svoj opus, medtem ko so drugim, denimo političnemu komentarju pri Timu ali zanimanju za muzikalnost, sledili večji valovi dejavnosti pri drugih koreografih.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA