nova beseda iz Slovenije

Amelia Jones: Body art, poved v sobesedilu:

Toda čeprav je po Rosenbergovi formulaciji telo nujno za dejanje slikanja, je obenem očitno, da je zgolj retorična funkcija - v njegovem diskurzu ima zgolj vlogo kanala za čisto bivanje genija akcijskega slikarstva. je očistil eksistencializem fenomenoloških vpogledov, ki so zapletali sartrovsko pojmovanje individualne svobode, po katerem je (implicitno moški) subjekt "obsojen" na svobodo: v svet je pognan z odgovornim in intencionalnim projektom akcije ter nujno odtujen skozi pogled drugega (torej nujno utelešen [in feminiziran] kot objekt). (220) Rosenbergova popularizirana, romantizirana različica (moškega) umetnika, ustvarjalnega subjekta kot paradigmatične instance eksistencialističnega subjekta postane apologija naivno opevajoče ideologije avtonomnega individualizma, ki je v tem obdobju poganjal ameriško hladnovojno politiko.

V zvezi z Rosenbergovo očitno pozornostjo do umetnikovega telesa je opazno, da se je njegova sodba o abstraktnem ekspresionizmu (z izjemo mogočne podobe slikarja - brez dvoma Pollocka -, ki meče barvo po areni platna) kaj hitro podredila opredelitvi gibanja, kot jo je ponudil.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA