nova beseda iz Slovenije

Amelia Jones: Body art, poved v sobesedilu:

Kot je trdil Raymond, identiteta, ki jo prevzame umetnik - le-ta, poudarja, je v modernizmu vedno moški -, ne samo, da kot svoj temelj poudarja "ustvarjalnost", temveč deluje tudi z zavračanjem meščanske kulture in ženskosti, povezane z meščanskim družinskim življenjem. V 19. stoletju in zlasti z vzponom avantgard na začetku 20. stoletja je meščanstvo čedalje bolj veljalo za "množico, za katero se ustvarjalen umetnik ne sme zmeniti, mora jo omrežiti ali pa, tako kot zdaj, šokirati, zasmehovati in napadati"(192). Toda zaradi protislovnih stališč - "diahronega razpona" - meščanstva se je umetnikovo upiranje lahko izrazilo s katero od dveh oblik: z elitistično držo, ki je v nasprotju z "vulgarnim, ozkosrčnim, moralističnim in duhovno ozkim" meščanskim subjektom, ali s populistično držo, pri kateri se umetnik enači z izkoriščanim delavcem in se izbriše iz območja mehkužnega domačnega čara meščanske blagovne kulture. (193)



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA