nova beseda iz Slovenije

Amelia Jones: Body art, poved v sobesedilu:

Tako se je oblikovalo mnenje, da so hepeningi razširili skrajni antiformalizem dadaizma ter drzno spojili umetnost in življenje, da bi nasprotovali Pollockovemu zgledu in nevrotičnim trditvam o avtonomiji, ki jih je proizvedel formalistični modernizem. (178)

Sally Banes v poučni knjigi Greenwich Village 1963: avantgardni performans in kipeče telo (Greenwich Village 1963: Avant-Garde Performance and the Effervescent Body) vzpostavi linijo, ki vodi od Cagea (s predavanji o eksperimentalni glasbi, ki jih je imel konec 50. in na začetku 60. let na Novi šoli za družbene raziskave v New) do izvajalcev hepeningov in pripadnikov gibanj Fluxusa, kot so Allan Kaprow, Brecht, Higgins, Al Hanson (ti umetniki so se bodisi sami postavljali v razmerje do Pollockovega dela bodisi so jih kot takšne opredelili umetnostnozgodovinski teksti) ter Judson Dance Theater (ki je bil tesno povezan z newyorškim umetniškim svetom). (179) Banesova trdi, da je Cage na predavanjih na Novi šoli črpal iz nedavno izdane antologije z naslovom Dadaistični slikarji in pesniki (Dada Painters and Poets; ur. Motherwell) ter "s tem, ko je študente seznanil s futurističnim in z dadaističnim gibanjem, priskrbel zgodovinske modele negledališkega performativnega sloga". Banesova sklene, da je mogoče "slediti liniji, ki je vodila od Cagea, Kaprowa, in [Jima] Dinea do hepeningov; [in] od Higginsa ter Brechta do Fluxusa". Pisanje Banesove, četudi je koristno in bogato z zgodovinskimi podatki, to zgodovino oropa konfliktne, diskurzivne razsežnosti ter nas opozori na nevarnost, ki jo prinaša omejevanje nepopisno zapletene zgodovine na preprosto patrilinijo, na poenostavljen model zgodovinskega "vpliva". (180)



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA