nova beseda iz Slovenije

Amelia Jones: Body art, poved v sobesedilu:

Ta telesa prisilijo gledalčevo lastno narcistično samozadostnost, da (prek svoje reverzibilnosti) odgovarja za umetnikov "drugi", tako kot umetnik odgovarja za svoje interprete s tem, ko uprizarja specifična telesa, ki interpreta prisilijo prepoznati svojo vpletenost pri določanju pomenov umetnika / umetniškega dela. Ta bližina, izguba razdalje med jazom in drugim, o kateri so feministke, kot sta Mary Kelly in Griselda Pollock, trdile, da je tako dobro služila patriarhalnemu modernizmu (in modernistični umetnostni zgodovini), je hkrati pospešila kolaps razlikovanja med javnim (moško domeno izmenjave vrednot) in zasebnim (žensko domeno uporabe vrednot), ki zaznamuje pozni kapitalizem, in kolaps razlikovanja med jazom in drugim, ki ga obžalujeta Riesman in Lasch. (155) Kot pokažem na Mendietinem primeru in kot v četrtem poglavju raziščem v povezavi z delom Hannah, torej ni naključje, da so feministične body umetnice in umetnice drugih ras - z eksplicitno seksualiziranimi in s specifično kulturno opredeljenimi prikazi svojih utelešenih subjektivitet - morda najuspešnejše pri radikalni uporabi narcizma (kot sem jo razložila), in to celo tedaj, ko zrušijo razlikovanje med subjektom in objektom na način, ki je za brechtovsko usmerjene feministke, kot sta Kellyjeva in Pollockova, nezaslišan.

Feministke so veliko pridobile z narcistično zrušitvijo meja med jazom in drugim, razlikovanja med javnim in zasebnim ter razlike med označencem in označenim.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA