nova beseda iz Slovenije

Amelia Jones: Body art, poved v sobesedilu:

Različni subjekti so zavzeli različne odnose do razdrobljenosti subjekta; body dela je mogoče razumeti kot projekte, ki prikazujejo in s tem dodatno pospešujejo drobljenje normativnega subjekta modernizma ("transcendentnega" belega moškega, ki svojo imanenco projicira na ženske, ljudi drugih ras, kolonizirane in revne), v nekaterih primerih in kontekstih pa tudi kot projekte, ki skušajo odpraviti učinke te razdrobljenosti. (143) Kot bom pokazala v poglavjih o Acconciju in Wilkejevi, se prav zaradi asimetričnosti njunega razmerja do koherentnega kartezijanskega subjekta modernizma (modernističnega umetniškega genija) nagibamo k temu, da moške in ženske body umetnike iz 60. in 70. let razumemo kot tiste, ki so se s povsem različnih pozicij približali vprašanju intersubjektivnosti. Feministke (zlasti bele feministke)(144), ki so bile pri prikazovanju narcizma znatno drznejše kot moški (prek svojih nezastrtih in nedvoumno seksualiziranih teles), so lahko z zaostrovanjem zloma "vase usmerjenega" (moškega) subjekta veliko pridobile, denimo odprtje jaza za drugega. Moški body umetniki so pogosto ustvarjali dela, ki so se izmikala odpiranju njihovih teles / jazov proti drugačnosti (Acconcijevo narcistično razkrivanje je izjema); veliko pogosteje niso želeli priznati svojega "v drugega usmerjenega" narcizma, kar so počeli bodisi z ironijo bodisi z avtoritarnostjo, ki je okrepila zastrtost moškega umetnika, ki mu jo je dotlej po konvenciji zagotavljal "falos" umetniške avtoritete. (145)



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA