nova beseda
iz Slovenije
Amelia Jones: Body art, poved v sobesedilu:
Opažanja Deanove je mogoče zanimivo prenesti na krizo moškosti v obdobju po drugi svetovni vojni, za katero je značilna splošna kulturna negotovost zaradi konformnosti in naraščajočega spoznanja, da (implicitno moški) subjekt ni izpolnjen-v-sebi, marveč se v resnici artikulira v razmerju do drugih, na katere se bo lahko - ali tudi ne - oprl pri zagotavljanju krepitve svoje podobe "koherentne" moškosti. (135) Kot je pokazala, vplivna sociološka študija Riesmana Osamljena množica: študija spreminjajočega se ameriškega karakterja iz leta 1950 opisuje odmik moške subjektivitete od samozadostnega, avtoritativnega, "vase usmerjenega" moškega (razmeroma "imunega na (...) namige vrstnikov") proti "v drugega usmerjenem" karakterju, ki se, raje kot da bi se upiral družbenim pritiskom, zaloti, da okus in vedenje prilagaja okusu in vedenju ljudi okrog sebe. V "drugega usmerjeni" moški je vsekakor konformist. Kot opazi Ehrenreichova, je Riesmanova knjiga "utrdila glodajoče zaznavanje
povprečnega upornika v sivi flanelasti obleki, po katerem je konformnost, psihološkim receptom navkljub, pomenila nekakšno pomehkuženost"(136).
Nova poizvedba
Pripombe
Na vrh strani