nova beseda iz Slovenije

Amelia Jones: Body art, poved v sobesedilu:

Situacijo ženske pa na poseben način definira dejstvo, da ob tem, da je kot vsako drugo človeško bitje avtonomna svoboda, sama sebe odkriva in zase izbira v svetu, kjer ji moški vsiljujejo, da sebe prepoznava kot Drugega: otrditi jo hočejo v objekt in jo prepustiti imanenci, saj bo njeno transcendenco nenehno presegala druga, bistvena in suverena zavest. (129)

Kot je opazila Judith Butler, paradigma de Beauvoirjeve razloži moški projekt raztelešenja, s katerim moški transcendirajo svoja telesa tako, da projicirajo svojo drugačnost (imanenco, kontingentno telesnost) na ženske. (130) In končno, razprava de Beauvoirjeve, zlasti v razširjenih oblikah, ki so jih zasnovale feministične poststrukturalistke, kot je Butlerjeva, nadaljuje fenomenološko kritiko kartezijanstva, vendar obenem preučuje njene za spol slepe modele jaza / drugega (in tudi paradigmo Lacanovega modela spolne razlike, v katere središču je moški)(131), kar doseže z razkrivanjem takšnih projekcij kot neuspešnih poskusov, da bi si moški subjekti v patriarhatu zagotovili koherentno osebnost.
Kot trdi Butlerjeva, dejstvo, da je "Drugi" v resnici odtujeni jaz, "vzpostavi esencialno soodvisnost raztelešenega 'moškega' in telesno določene 'ženske'.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA