nova beseda iz Slovenije

Amelia Jones: Body art, poved v sobesedilu:

Vsak individuum, ki mu je do tega, da bi upravičil svojo eksistenco, jo občuti kot neomejeno potrebo po preseganju samega sebe. Situacijo ženske pa na poseben način definira dejstvo, da ob tem, da je kot vsako drugo človeško bitje avtonomna svoboda, sama sebe odkriva in zase izbira v svetu, kjer ji moški vsiljujejo, da sebe prepoznava kot Drugega: otrditi jo hočejo v objekt in jo prepustiti imanenci, saj bo njeno transcendenco nenehno presegala druga, bistvena in suverena zavest. (129)

Kot je opazila Judith Butler, paradigma de Beauvoirjeve razloži moški projekt raztelešenja, s katerim moški transcendirajo svoja telesa tako, da projicirajo svojo drugačnost (imanenco, kontingentno telesnost) na ženske. (130) In končno, razprava de Beauvoirjeve, zlasti v razširjenih oblikah, ki so jih zasnovale feministične poststrukturalistke, kot je Butlerjeva, nadaljuje fenomenološko kritiko kartezijanstva, vendar obenem preučuje njene za spol slepe modele jaza / drugega (in tudi paradigmo Lacanovega modela spolne razlike, v katere središču je moški)(131), kar doseže z razkrivanjem takšnih projekcij kot neuspešnih poskusov, da bi si moški subjekti v patriarhatu zagotovili koherentno osebnost.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA