nova beseda iz Slovenije

Amelia Jones: Body art, poved v sobesedilu:

Jaz je torej uprizorjen lik, in ne organska stvar s specifično lokacijo (...) je dramatičen učinek, ki se razpršeno dviga iz predstavljenega prizora. (109)

Goffmanova knjiga, ki črpa iz dela sociologov, kulturnih teoretikov in psihoanalitikov ter iz eksistencialističnih fenomenoloških tekstov de Beauvoir in- Sartra (ki ga Goffman "amerikanizira" v smeri dokaj medlega empirizma), poveže teoretsko raziskovanje jaza s performativnimi telesi body arta (zlasti njegovih ameriških manifestacij). V 60. letih so številni umetniki v ZDA prebirali Goffmanovo knjigo in tudi nekatera dela Merleau-Pontyja. Goffmanova instrumentalizirana različica francoske eksistencialistične fenomenologije je skupaj z Merleau-Pontyjevim pisanjem priskrbela model mlajši generaciji umetnikov, kot je Acconci, ki je odraščal po junaški dobi abstraktnega ekspresionizma in v času eksplozivnih družbenih sprememb v 60. letih. (110) Filozofsko pojmovanje jaza kot utelešenega performansa (nanj je vplivalo in ga pogojevalo doživljanje premikov v družbeni in kulturni domeni) se je širilo in razvijalo s popolnim odpiranjem body arta za umetniško produkcijo in zaznavanje.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA