nova beseda iz Slovenije

Amelia Jones: Body art, poved v sobesedilu:

Stilesova, ki je opravila temeljno raziskavo o tem, opravila intervju in se odpravila po sledeh dogodka, poudari, da na fotografiji sploh ni Schwarzkogler, ampak neki drugi umetnik, ki upodablja Schwarzkoglerjevo v celoti ponarejeno kastracijo. (99)

Sayreja je želja, da bi bila ta fotografija povzetek nekega predhodnega "realnega" dogodka, pripeljala do tega, da je zanemaril kontingentnost dokumenta - ne samo v razmerju do predhodne akcije, temveč tudi do konstrukcije tistega, čemur Stilesova pravi povsem fiktivni prostor. (100) To je prav tista kontingentnost, na katero se skuša naslavljati njegova knjiga, ko pravi, da je premik, ki sta ga zaznamovala performans in body, premik "mesta prisotnosti" od "umetniškega objekta k občinstvu, od tekstualnega ali vizualnega k izkustvenemu". Sayrejeva fiksacija na "prisotnost", ki je navzoča celo takrat, ko priznava njeno novo, destabilizirano mesto znotraj zaznavanja, povzroči, da brezpogojno verjame v fotografijo performansa kot "resnico" (zakaj navsezadnje sploh hoče, da bi fotografija to naredila?). (101) Fotografija performansa je nadomestek nadomestka: dozdevno strogo vizualno, indeksno znamenje, da je telo "bilo tam", pred kamero / občinstvom ("(...) na Fotografiji," piše Barthes, "je nekaj poziralo pred drobceno luknjo in tam ostalo za zmeraj. (...) Prisotnost stvari (kot določenega trenutka, ki je minil) na Fotografiji nikoli ni metaforična.")(102)



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA