nova beseda iz Slovenije

Amelia Jones: Body art, poved v sobesedilu:



"Orodja za distanciranje", ki jih omenja Kellyjeva, se nanašajo na marksistično razsežnost kritiškega modela, ki je prevladoval v umetniškem diskurzu 80. let. Teorijo potujitve Bertolta Brechta, to avantgardistično teorijo radikalne prakse, so britanske feministke (skupaj s Kellyjevo, ki jo je takrat presadila v ZDA) prevzele in razvile v model: radikalna feministična praksa mora ciljati na premestitev in izzivanje gledalca. Doseči mora, da se bo zavedal / zavedala procesa doživljanja teksta, ter preprečiti gledalčevo poistovetenje z iluzornimi in ideološkimi funkcijami reprezentacije. (62) Zavračanje body arta iz 70. let deloma izhaja iz tega marksističnega nezaupanja do umetniških oblik, ki izvabljajo užitek, ki gledalce raje zapeljujejo, kot da bi jih odbijale, ter jih postavljajo v ideološko polje umetniškega dela kot pasivne potrošnike, in ne kot dejavne kritike. (63) Kot trdi Griselda Pollock, britanska feministična umetnostna zgodovinarka, ki je ostro artikulirala takšen pogled v okviru feminizma (in ki je bila dolgo privrženka vizualnih umetnin Mary Kelly), je ključna strategija za feministične umetnice distanciranje, to pa zato, ker "spodkopava vladajoče strukture kulturne porabe, ki so (...) klasično fetišistične (...) cilj brechtovske potujitve pa je iz gledalca / gledalke narediti gibalo kulturne produkcije ter ga / jo aktivirati, da bo postal / postala gibalo v svetu". (64) To je za Pollockovo feministična strategija, saj meni, da je objektivirajoči režim potrošniškega kapitalizma v celoti patriarhalen.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA