nova beseda iz Slovenije

Amelia Jones: Body art, poved v sobesedilu:



(664) Orlan je do idealov, ki so jim morali slediti kirurgi, prišla z računalniško sintetiziranimi morfi številnih ženskih podob iz umetnostne zgodovine (od Boticellijeve Venere do Leonardove Mone Lise); glej Lovelace, "Orlan: Offensive Acts", v: Performing Arts Journal, št. 49, 1995, str. 13; in Orlanin opis pomembnosti vsakega od teh modelov iz "Conference", v: Orlan: This is my body ... This is my software ..., str. 88. Za Orlanino kritiko idealov ženske lepote glej, "Fémininités-Mascarades", v: Féminimasculin: Le sexe de l', Centre national d' et de culture Georges Pompidou, Pariz, 1995, str. 302. Orlan si v novejših delih prizadeva postati groteskna (denimo s silikonskimi vsadki, nameščenimi pod obrvmi).

(665) Opis Parveen Adams iz razprave "Operation Orlan", v: The Emptiness of the Image: Psychoanalysis and Sexual Difference, Routledge, London in New, 1996, str. 143; Adamsova mi je prijazno priskrbela besedilo, še preden je bilo objavljeno. Glej tudi razpravo Moosa o tem, kako Orlan "konstruira spomin skozi pluralnost medijev, ki bodo zagotovili, da bo 'nekaj' - (njen) obraz, (vaše) občutje ali (umetničina in gledalčeva) želja - deležno prenosa in sprejema"; iz razprave "Memories of Being: Orlan's Theater of the Self", v: + Text, št. 54, 1996, str. 68. Moos zaradi nedvoumne feministične kritike zahodne umetnostne tradicije objektiziranja ženskih teles, ki jo podajajo Orlanini projekti, poveže Orlanino razdiranje in obnavljanje telesne podobe s procesom slikanja ženskih teles v seriji Ženske Willema de Kooninga iz 50. let.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA