nova beseda
iz Slovenije
Amelia Jones: Body art, poved v sobesedilu:
(115) Merleau-Ponty, The Structure of Behaviour, prev. Alden L. (1963), navedeno v Jay, Downcast Eyes, str. 306. Sartrovo delo Bit in nič zadrži strogo kartezijanstvo, pa tudi privilegiranje kot neizogibno viktimizirajočega in, naposled, raztelešenje intersubjektivnih razmerij. Glej zlasti tretji del Being and Nothingness (1943), prev. Hazel Barnes, Washington Square Press, New, 1956, "Being-for-Others", str. 301. Za Sartrovo kartezijanstvo glej tudi Judith Butler, "Sex and Gender in de Beauvoir's Second Sex" (v: Yale French Studies, št. 72, 1986), odlomek "Sartrean Bodies and Cartesian Ghosts", str. 37; in Merleau-Pontyjevo kritiko Sartrovega heglovskega ohranjanja opozicijskega razlikovanja med subjektom in objektom (kot nasprotnega njegovemu razumevanju popolne vzajemnosti razmerij med jazom in drugim) v "The Intertwining - The Chiasm", v: Lefort (ur.), Visible and Invisible (1964), prev. Alphonso Lingis, Northwestern University Press, Evanston, 1968, str. 130; slov.
prevod "Preplet - hiazem", v: Vidno in nevidno, prev., Phainomena, Nova revija, Ljubljana, 2000, str. 115. Judith Butler opozori na to kritiko in opazi, da si Merleau-Ponty v tem poznem delu prizadeva za "ontologijo tipnega", ki naj nadomesti Sartrovo "družbeno ontologijo pogleda"; glej Butler, "Sexual Ideology and Phenomenological Description: A Feminist Critique of Merleau-Ponty's Phenomenology of Perception", v: Jeffner in Young (ur.),
Nova poizvedba
Pripombe
Na vrh strani