nova beseda iz Slovenije

Amelia Jones: Body art, poved v sobesedilu:

Tozadevno se lahko umetnostni zgodovinarji, teoretiki in kritiki učijo prav pri tehnologijah, ki so vplivale in na katere so vplivale mlajše generacije umetnikov, ki v svojih delih predstavljajo "posthumane", razpršene subjekte: visokotehnološki mediji delujejo prek vmesnikov, ki zaznamujejo umetniško delo kot mesto izmenjave med subjekti, kot mesto združevanja subjektov in objektov, kot lokus, kjer se intersubjektiviteta obrne v to, kar je Sobchack poimenovala interobjektiviteta in obratno. (702)

Podobno kot Aguilarjeva tudi Flanagan in Roseova preučujeta reverzibilnost intersubjektivitete in interobjektivitete v razmerju do smrti. Njuno zadnje delo, trilogija Memento mori (Memento Mori), prinaša tri instalacije s krsto Videokrsta (Video Coffin), Prah si in v prah se povrneš (Dust to Dust) ter Opazovanje (Viewing) -, ki se spoprijemajo s Flanaganovo smrtnostjo, in sicer prek reprezentacijskih tehnologij, ki s projiciranjem njegove podobe / telesa navzven, k tistim, ki so udeleženi v delu, proizvajajo to telo v razmerju do našega. (703) V Videokrsti (1994) je zgornji del krste odprt (okrašen je z ikonami smrti, kot so naboji in telesni deli); prikazuje besedilo ("Obljubljena mi je bila zgodnja smrt, ampak jaz sem tu, kakih štirideset let pozneje, in še vedno čakam") in razkriva videomonitor, ki predvaja zanko Flanaganovega obraza.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA