nova beseda iz Slovenije

Amelia Jones: Body art, poved v sobesedilu:

V skladu s tem so njegova performativna dela poudarjeno surova in nedvoumno seksualna: Flanagan je dejansko pohabljal (ali pa je k temu nagovoril Roseovo) svoje meso; bolečino bolezni - ki mučno zabriše meje med telesnim in psihičnim - je omejil na manj dvoumno, zgolj telesno trpljenje. Z Roseovo sta izvajala mučenja, ki so imela pomirjujoče primitivne učinke, vsaj v primerjavi z medicinskimi tehnologijami, ki so v nekaterih pogledih izboljšala, v drugih pa popačila in poslabšala Flanaganovo življenje. (685) S tem ko je Flanagan usmeril bolečino navzven ter ustvaril situacijo, v kateri jo povzroči določljiva (in dozdevno ustavljiva) sila, je postal začasno (čeprav iluzorno) "poenoten" kot viktimizirani objekt dejanj drugega; tako je lahko vsaj začasno pozabil na odvisnost od medicinskih tehnologij (Flanagan je moral jemati močna zdravila, zadnjih nekaj let življenja pa je moral prenašati s seboj jeklenko s kisikom). (686)

Ko je v performansih, kot je Zmeraj raniš tistega, ki ga ljubiš (You Always Hurt the One You Love; uprizorjen je bil leta 1991 v sadomazohističnem klubu Q.S.M. v Franciscu), mesaril svoje meso, ga je mazohistična strategija vzpostavila kot dejavni subjekt in obenem objekt, ki sprejema nasilje; subjektiviteto je zlila v objektiviteto - tako za Flanagana kot njegovo občinstvo, s tem pa je omajala trdnost obeh identifikacij.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA