nova beseda iz Slovenije

Amelia Jones: Body art, poved v sobesedilu:

Subjekt Hatoumova (njeno uprizorjeno telo / jaz) je tudi "razseljena" Palestinka, ki živi v Veliki Britaniji: kot takšna ne more uspešno ponavljati kodov "britanske" ali "palestinske" subjektivitete, saj je za obe vselej drugi (čeprav je drugačnost v delu nevidna, saj njeno telo ni temnopolto ali kako drugače zaznamovano kot "nebritansko"). Nasprotno je subjekt Orlan francoska katoličanka, ki spodbija prevladujočo tradicijo modernistične umetnostne prakse v, deželi, kjer so ženske - svetnice ali kurbe - objekti umetnosti. (672) Orlan vzame svojo dvoumnejšo drugačnost (s pridihom privilegija) in jo naredi dramatično, odvratno, teatralno dostopno prav v trenutku njenega preoblikovanja v objekt / ideal.

Hatoumova, podobno kot Orlan, predstavi telo, ki je medicinsko obdelano, ki združuje notranje in zunanje ter postavi na glavo pojmovanje telesa kot posode jaza (kot je trdila, je antroskopska fotografija tesno povezana z boleznijo, saj so jo razvili za dokumentiranje disfunkcionalnega telesa). (673) Telesi / jaza Hatoumove in Orlan sta agresivno požrešni: en sam himen ali meso (v vmesnem prostoru) in nobenih meja; opazovalce vsrkata v odprto kožo, posrkata nas v brezno svojega telesa / jaza. (674) Če nas vlažni, utripajoči telesni deli pri Hatoumovi pogreznejo v njeno meso (prek oči in stopal, ki hodijo po videozaslonu), nas Orlan potegne v visceralno identifikacijo s telesom, ki je razpoka (obraz nas ščemi in se pači, ko gledamo, kako razdirajo njenega).



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA