nova beseda
iz Slovenije
Amelia Jones: Body art, poved v sobesedilu:
Harris se projicira v prostor pomnoženih identifikacij, ki prečijo pričakovane kategorije rase, spola in seksualnosti: črno moško telo kot erotiziran, in vendar junaški spektakel, kot "ženska" alegorija, kot simbol miline ter svobode - in tudi črne moči.
Kot je nakazal Kobena Mercer, je teoretska reformulacija Frantza Fanona, ki govori o Heglovi dialektiki gospodar / suženj v povezavi z rasnimi in etničnimi identitetami (v njihovi v celoti presečiščni obliki, kot artikuliranih skozi spol, biološki spol, razred itd.), ključna za razumevanje raziskovanja drugačnosti pri mladih umetnikih, kot je Harris. "Jaz in Drugi sta v vezeh identifikacije in želje vselej vzajemno implicirana," piše Mercer. Harrisovo delo iz črnske kulture "prežene avtoritarno zahtevo po avtentičnosti in čistosti", prevzame zvijačo poze (in v nekaterih primerih, denimo v seriji Skrivno življenje Snežne kraljice (Secret Life of a Snow Queen), dejanske "maske" z belo poltjo);
tako sočasno naredi za dobesedno "Fanonovo metaforo o črni koži / belih maskah" ter "prikliče maškarado ženskosti kot spektakla". (644) In vendar je nadvse očitno, da Harrisova "maškarada" ni samo "ženstvena": njegov transvestizem je samo fragmentaren, "ženske" lastnosti so še vedno pritrjene na njegove "moške" atribute (ki so nedvoumno queer globoko implicirane v nenormativnih seksualnih in rasnih identitetah).
Nova poizvedba
Pripombe
Na vrh strani