nova beseda iz Slovenije

Amelia Jones: Body art, poved v sobesedilu:

("Za nekatere ljudi preprosto nisi dovolj indijanski," je nekoč izjavil Luna.)(604) Stereotipni Indijanec je prikazan kot fantazma (pozunanjajo in ohranjajo jo tisti, ki se tako identificirajo, prevladujoča anglosaška kultura, ki jo je ustvarila, pa jo projicira navzven) in hkrati kot politično strateška pozicija subjekta (vendar takšnega, ki se je prilagodil zgolj iz taktičnih razlogov in ki se nenehno zaveda neizogibno delne in kompromitirane narave njene kulturne moči). Lunovo delo artikulira partikularizirani subjekt skozi tehnologijo ter pri tem pokaže, da razpršeni subjekt ni samo učinek političnih sprememb (izzivov, ki so jih prinesla gibanja za pravice), temveč tudi velikih premikov na področju tehnologije in institucionalne moči.

Pri preučevanju Lunovega dela obravnavam vrnitev k telesu v praksi in teoriji 90. let kot vrnitev k pojmovanju utelešenega subjekta kot nujno partikulariziranega in udeleženega v družbenem: obravnavam ga kot nujno politizirano (četudi na način, ki ga ni mogoče prepoznati s prejšnjimi modeli aktivističnega političnega delovanja, ki je bilo pod vplivom instrumentaliziranega marksizma) skozi utelešeno in partikularizirano razmerje do drugih subjektov na družbenem prizorišču.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA