nova beseda iz Slovenije

Amelia Jones: Body art, poved v sobesedilu:



Wilkejino pozunanjenje temeljnega manka subjektivitete (ki ga zahodna kultura nedvoumno enači z ženskostjo) je povezano tudi z marksistično kritiko načinov, kako je telo v domeni blagovne kulture obsojeno, da učinkuje kot ranjen objekt (kot "žensko"). Wilkejeva z erotičnim in umetniškim uprizarjanjem svojega telesa / jaza (kot subjekta in objekta umetnosti) - pri tem se je navdihovala pri spolni revoluciji iz 60. let - raziskuje marcusejevski ideal o umetnikovi zmožnosti, da z desublimatorno prakso preoblikuje meščanski kapitalizem. (551) Wilkejine "performalistične" fotografije obravnavajo način, kako režim vizualnega oropa telo volumna in ga vključi v blagovno utemeljeno dinamiko objektivacije (če odmislimo prostitucijo, ugotovimo, da je prav telo-kot-podoba - in ne utelešeni subjekt - tisto, ki ima v naši kulturi najbolj fluidno menjalno vrednost):

Vizualni predsodki so povzročili svetovne vojne, pohabljanje, sovražnosti in odtujenost, ki jo proizvaja strah pred "drugim".



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA