nova beseda
iz Slovenije
Amelia Jones: Body art, poved v sobesedilu:
Ko je Stiles govorila o delu Schneemannove, je zatrdila, da njenemu projektu podeli silovitost prav "osredotočenost na razmerje med telesnim vidom in empatijo v igri človeške vitalnosti"(499); formulacija osvetli popolno utelešenost ženskega subjekta v feminističnem body artu, subjekta, ki hkrati gleda in je gledan, nikoli pa ni preprosto objektiviran. Tako pride do strateškega rušenja uokvirjajočih kategorij gledalec / gledano (skupaj z ideološko povezanim nasprotjem moško / žensko).
Lynda Nead je črpala iz tega derridajevskega modela diskurza o okviru in trdila, da kantovska estetika, ki si prizadeva uravnavati umetnostni objekt tako, da se "koherentni subjekt gledanja" lahko poskusi vzpostaviti v razmerju do njega, služi maskulinistični funkciji ter vsem rasnim, razrednim in drugim privilegijem, ki so njene posledice. (500) Trdi, da je ena od osrednjih groženj dozdevni koherenci dominantnega (heteroseksualnega, moškega) subjekta, protislovno, prav žensko telo, saj očitno
izvablja interpretovo željo, ki si jo estetska sodba prizadeva potlačiti, namreč da bi ženski akt postal osrednji trop modernistične prakse.
Nova poizvedba
Pripombe
Na vrh strani