nova beseda iz Slovenije

Amelia Jones: Body art, poved v sobesedilu:

Opominjam, da je segregacija impotentna; sem živo utelešenje spolne želje, ki prodira skozi rasne pregrade in se reproducira. (...) Predstavljam ogabno možnost, po kateri utegne biti vsakdo 'omadeževan' s črnimi predniki: če je nekdo videti in slišati kot jaz, a še vedno velja za črnega, kdo je potemtakem sploh brezhibno?"(492) Piperjeva je prevzela ambivalentno rasne / seksualne identitete, ki jih ji je vsilil zaskrbljeni beli patriarhat, in z njimi skušala razkriti grožnjo, ki jo "predstavlja" za ta sistem (grožnjo, da bo razkrinkala kontingentnost bele moškosti v razmerju do njenega telesa kot projiciranega drugega).

Če prakse Wilkejeve in Schneemannove z retoriko poze dinamično enačijo golo (belo) žensko telo s kognicijo in akcijo, delo Piperjeve celo agresivnejše omaje logiko, po kateri je v zahodni kulturi privilegiran kot mesto védenja (ni nujno, da bo človek "videl", da je Piperjeva črna). (493) Povedano s freudovskim izrazjem Mulveyjeve, moški pogled blaži strah pred kastracijo pri moških subjektih, kar doseže s pretvarjanjem, da se izroči ženskemu telesu kot "falos" (nadomesti njen manjkajoči organ); ta dinamika postavi žensko v položaj "biti gledana" - biti drugi, ki opredeli moškega kot izvor pogleda v smislu tega, kar Irigaray opiše kot logiko "jaza-istega"(494).



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA