nova beseda iz Slovenije

Amelia Jones: Body art, poved v sobesedilu:

Projekt je prišel v javnost šele leta 1981, ko je Piperjeva izdala serijo fotografij, ki so dokumentirale izvorni performans; v retrospektivnem katalogu o delu Piperjeve iz leta 1987 je ena sama fotografija, ki prikazuje golo Piperjevo, kako gleda v zrcalo in tik pod prsmi drži fotoaparat. (489) O'Gradyjeva trdi, da je to podoba, ki opredeljuje delo kot "katalitičen trenutek za subjektivni črni akt"(490). Za črno žensko (ki je po poklicu filozofinja) je pozirati gola za akt, ki vključuje kantovsko teorijo in tudi dejanje fotografiranja, večkratno radikalno dejanje. (491) Podobno kot Wilkejeva in Schneemannova si tudi Piperjeva jemlje pravico do izrekanja intelektualnega diskurza, celo tedaj, ko pozira gola: je intelektualka, ki se samostojno spoprijema z zapletenimi filozofskimi vprašanji (s postenjem in z izvajanjem joge se v slogu Yvesa projicira v transcendenco), in utelešena ženska (s kleinovskim "čopičem"); je hkrati utelešena ženska-kot-objekt "pogleda" kamere in fotograf-subjekt podobe.

Toda Piperjeva je tudi afriška Američanka; njen performans, v katerem se razkriva, razgali tudi predpostavko belopoltosti v "retoriki poze", ki opredeli (bele) ženske kot objekte vizualnega užitka v evropsko-ameriški kulturi.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA