nova beseda iz Slovenije

Amelia Jones: Body art, poved v sobesedilu:

In celo tedaj takšno "koherentno" figuro razcepljajo protislovja - prav razkazovanje, ki potrjuje Pollockov ejakulatorni moški genij, ga vselej že naredi "ženstvenega" -, ki jo lahko s spremenjenimi interpretativnimi okviri (kakršne so priskrbeli Allan Kaprow in body umetniki) v vsakem trenutku destabilizirajo.

Glede na zatekanje body arta k psihičnim / telesnim strukturam intersubjektivnosti bi bilo morda točneje, če rečemo, da je dvojna odtujitev, ki jo Wilkejeva raziskuje s ponavljajočim se narcističnim razkazovanjem same sebe, mogoče razumeti s psihoanalitično in fenomenološko utemeljenimi modeli, ki opisujejo vzpostavitev spolne razlike v patriarhatu. To so modeli, ki se nanašajo na psihične vzorce, ki v okviru logike patriarhalne kulture konstruirajo ženskost kot drugega. (457) Kot zapiše Mulvey v znameniti razpravi "Vizualni užitek in narativni film" ("Visual Pleasure and Narrative Cinema"), žensko telo v zahodni kulturi skozi strukturo "pogleda", najsi so ženska telesa umeščena kot objekti skopofiličnega ali fetišističnega (in v modelu Mulveyjeve nujno moškega) voajerističnega užitka, pomeni "biti gledana". (458) V formulaciji, bližji fenomenološkemu modelu de Beauvoirjeve, je to telo z očitnim anatomskim "mankom" (ki izdaja zaskrbljen strah moškega subjekta pred izgubo "sedanjega" penisa-kot-falosa), če naj ublaži to zaskrbljenost, prisiljeno delovati kot falos / fetiš. (459)



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA