nova beseda iz Slovenije

Amelia Jones: Body art, poved v sobesedilu:



Acconcijevo raziskovanje moške subjektivitete je leta 1969 in 1970 potekalo v preprostih oblikah, v katerih je prevzel vlogo napadalca - pogosto, mazohistično, napadalca samega sebe. Acconci je v Zaščitnih znakih (Trademarks, 1970) zagrizel v svoje telo (da bi "ustvaril (...) biografijo, javni zapis"), pri čemer je agresivnost nad sabo uporabil za potrjevanje svoje osebnosti; tudi tokrat je za seboj pustil sledove akcije, le da na sebi, in ne v okolju. (384) V Delu s sledenjem (Following Piece) in v Performativnem testu (Performance Test) iz leta 1969 je Acconci sadistično deloval na druge - v prvem delu z resničnim zasledovanjem (neznancem je sledil, dokler niso vstopili v svoj zasebni prostor) in v drugem z nasilno rabo pogleda (strmel je v vsakega posameznika v občinstvu).

Acconci v vseh teh primerih vzpostavi dinamiko agresije in viktimizacije - pri čemer je sam bodisi v vlogi žrtve ali mazohista (v Zaščitnih znakih) bodisi sadističnega napadalca (v Zaščitnih znakih, Delu s sledenjem in Performativnem testu).



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA