nova beseda iz Slovenije

Amelia Jones: Body art, poved v sobesedilu:

Kajti - po Merleau-Pontyju je gibljivost udejanjenje intencionalnosti - takšna ovira omejuje ženske pri povezovanju namena z njegovim udejanjenjem ter jim podeli "pretrgano enotnost" z okoljem. (379) Če moški subjekti s tem, ko se projicirajo v prostor, ki jih obdaja, lahko dosežejo trenutno enotnost, se ženske doživljajo kot umeščene v prostor, kot prostorsko določene, s čimer zanikajo ali vsaj zmanjšajo pomen potencialno "transcendentnih" vidikov svoje zmožnosti, da skozi gib konstituirajo prostor. (380)

Nagnjenje ženske, da "jemlje svoje telo kot zgolj stvar" (strmi v njegovo podobo v zrcalu, skrbi jo, kakšno se zdi drugim, čisti ga, oblikuje in krasi"), porojeno iz strahu, da bo videno, in iz strahu pred vdorom v njen telesni prostor, jo sili, da se oddalji od lastnega telesa in "biva v diskontinuiteti s svojim telesom". (381) Toda trditev Youngove se nagiba k namigovanju, da moški ohranjajo mitsko kontinuiteto s svojim prostorskim okoljem, izpolnjeno zunanjost, ki jih iztrga imanenci.
Nasprotno nam Acconcijevo delo kaže, da gre pri tej "kontinuiteti" in "transcendenci" pravzaprav za zapletena performansa, ki ju je treba nenehno udejanjati, če naj potrdi njun privilegij kot maskulinih (z besedami Butlerjeve, ponavlja ju kot koda normativne moškosti, ki si skuša zavarovati privilegij).



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA