nova beseda iz Slovenije

Amelia Jones: Body art, poved v sobesedilu:

Čeprav tako Kraussova kot Merleau-Ponty očrtata telesno razmerje do sveta, ki je dozdevno spolno nevtralen, njuni opisi pravzaprav implicirajo moški zorni kot. (376) In kot je poudarila Judith Butler, opisi zaznavnih fenomenov pri Merleau-Pontyju poudarjajo implicitno normativno logiko, ki jo ženejo heteroseksualne moške želje. (377)

Youngova oporeka Merleau-Pontyjevemu - za spol slepemu - opisu, po katerem seksualno telo ni zgolj odlagališče jaza, temveč njegovo udejanjenje, mesto, kjer se zlijejo zaznavanje, mišljenje, želja, občutje in snovnost, ter poudari, da ženske in moški precej različno odigrajo to vlogo telesa pri organiziranju prostora. (378) Youngova razširi vpogled de Beauvoirjeve, ko gre za različno doživljanje napetosti med transcendenco in imanenco pri moških in ženskah, ter nakaže, da se modalnosti ženskega telesnega obnašanja, gibljivosti in prostorskosti nagibajo proti "nejasni transcendenci", obremenjeni z imanenco, ki jih ovira pri naravnem projiciranju v prostor.
Kajti - po Merleau-Pontyju je gibljivost udejanjenje intencionalnosti - takšna ovira omejuje ženske pri povezovanju namena z njegovim udejanjenjem ter jim podeli "pretrgano enotnost" z okoljem. (379) Če moški subjekti s tem, ko se projicirajo v prostor, ki jih obdaja, lahko dosežejo trenutno enotnost, se ženske doživljajo kot umeščene v prostor, kot prostorsko določene, s čimer zanikajo ali vsaj zmanjšajo pomen potencialno "transcendentnih" vidikov svoje zmožnosti, da skozi gib konstituirajo prostor. (380)



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA