nova beseda iz Slovenije

Amelia Jones: Body art, poved v sobesedilu:

Človek se najprej ozre vase, ugotovi, da je tam še ena oseba, in z njo vzpostavi interakcijo, nato spozna, da je tam še množica ljudi in vzpostavi interakcijo z njimi, nato doume, da obstaja ves svet, in tako naprej."(364) (Acconci se je po body obdobju posvetil obsežnim javnim projektom in tako dosegel končni stadij svojega razvoja.)

Acconci v zgodnejšem fotografskem body opusu uporabi indeksno fotografsko podobo kot "zrcalno vrnitev", da bi tako potrdil "bilo je tam" svojega telesa in s tem obstoj svojega jaza (kot podobe). (365) Toda kot je trdil Craig Dworkin, Acconcijeva raba številnih fotografij z namenom sledenja gibanju telesa manj "dokazuje" stvarnost tega, "da je bil tam" v vsej svoji telesnosti, kot to fotografija (lažno) obljublja, da bo storila, ampak vzpostavi razmerje do tistega, kar je Derrida poimenoval différance: "Vsaka fotografija iz serije se zgolj neznatno razlikuje od drugih in vsaka fotografija ima pomen znotraj serije - zgodnejša skleca, poznejša skleca - samo v razmerju do drugih."(366) Tako ima vsak element "dokaza" (vsaka fotografija prikazuje spremembo na pesku, ki jo je proizvedlo njegovo gibanje) pomen samo v razmerju do drugih elementov (kot drugačen), od katerih se razlikuje v neskončni "sistematični igri razlik"(367). Tako Acconcijeva očitna želja, da bi učinkovitost svojega telesa-kot-subjekta-v-akciji zagotovil s fotografskim indeksom, kaže na neizogiben poraz performansa in njegove dokumentacije pri prizadevanju, da bi to dosegla.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA