nova beseda iz Slovenije

Amelia Jones: Body art, poved v sobesedilu:

Acconci je takole pojasnil to krivuljo svojega dela: "Ko se oziram v preteklost, se mi sem ter tja zazdi, kot da sem bil odraščajoč otrok. Človek se najprej ozre vase, ugotovi, da je tam še ena oseba, in z njo vzpostavi interakcijo, nato spozna, da je tam še množica ljudi in vzpostavi interakcijo z njimi, nato doume, da obstaja ves svet, in tako naprej."(364) (Acconci se je po body obdobju posvetil obsežnim javnim projektom in tako dosegel končni stadij svojega razvoja.)

Acconci v zgodnejšem fotografskem body opusu uporabi indeksno fotografsko podobo kot "zrcalno vrnitev", da bi tako potrdil "bilo je tam" svojega telesa in s tem obstoj svojega jaza (kot podobe). (365) Toda kot je trdil Craig Dworkin, Acconcijeva raba številnih fotografij z namenom sledenja gibanju telesa manj "dokazuje" stvarnost tega, "da je bil tam" v vsej svoji telesnosti, kot to fotografija (lažno) obljublja, da bo storila, ampak vzpostavi razmerje do tistega, kar je Derrida poimenoval différance: "Vsaka fotografija iz serije se zgolj neznatno razlikuje od drugih in vsaka fotografija ima pomen znotraj serije - zgodnejša skleca, poznejša skleca - samo v razmerju do drugih."(366) Tako ima vsak element "dokaza" (vsaka fotografija prikazuje spremembo na pesku, ki jo je proizvedlo njegovo gibanje) pomen samo v razmerju do drugih elementov (kot drugačen), od katerih se razlikuje v neskončni "sistematični igri razlik"(367).



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA