nova beseda iz Slovenije

Amelia Jones: Body art, poved v sobesedilu:



Znameniti body plakat iz leta 1974, na katerem togo pozira pokrit z vojaško čelado, s sončnimi očali in ovit v verigo, je zgled, da lahko parodija obenem nasprotuje prevladujočim kodom moškosti in jih krepi. Morrisova samokonstruirana podoba se poigrava s sadomazohističnimi kodi, ki pred umetnost opazujočo množico potrjujejo hipermaskulinost delavskega razreda, vendar takšno, ki je obenem povezana s homoseksualnostjo (usnje delavskega razreda in vojaško opremo so si od 50. let naprej prisvajali številni urbani gejevski moški, da bi tako "pervertirali" in / ali si prilastili lastnosti takšne hipermaskulinosti). (344) Primerjava recepcije te podobe in podobe Lynde Benglis, ki se je leta 1974 pojavila v Artforumu (bleščeča barvna fotografija, na kateri gola in z naoljenim telesom dviguje orjaški rožnat umetni penis), je zgovorna. (345) Če je portret, ki ga je oblikoval sam, značilen zgled njegovega "spodkopavanja pojmovanja spola kot temeljne identitete"(346), je Benglisina podoba (ustvarjena v dialogu z; takrat sta bila partnerja) vse do novejših feminističnih branj sprožala izključno nenaklonjene komentarje (takšen je bil strupen napad na njen parodični performans v naslednji številki Artforuma, ki ga je označil kot "skrajno vulgaren objekt"(347)). Ta zgled namiguje, da je moškost, ki se razodeva skozi takšno parodično "moško maškarado"(348), očitno neuravnovešena, da pa ji še vedno uspeva ohraniti mesto hiperboličnega jaza nasproti ženskemu drugemu.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA