nova beseda iz Slovenije

Amelia Jones: Body art, poved v sobesedilu:



Če se vrnemo k maskulinistični opredelitvi teatralnosti kot ženske oblike prezentacije, velja vnovič poudariti, da sta performans in body za moškega umetnika, ki ga zanima samo čim bolj nedvoumno ponavljanje kodov moškosti (kot je razvidno iz nestabilnosti Pollockove performativne oblike slikanja in kot jo preigravata fotografska ter filmska dokumentacija), potencialno nevarni obliki raziskovanja. Kot namiguje Nietzschejeva opredelitev, je sodelujoči v gledališkem spektaklu feminiziran, demokratiziran in neizobražen ("idiotski") - in s tem pravo nasprotje prefinjene, "vzravnane" moške elite visoke kulture.

Enačenje teatralnosti (ter sorodnih pojavov, kot sta kič in popularna kultura) s feminizirano neavtentičnostjo je bila dolgotrajna strategija modernizma, ki veliko pove o predpostavkah, vtisnjenih v formalistični model modernistične kritike. (332) Številni zgodovinarji performansa in body arta so opazili tozadevno pomembnost znane trditve Frieda, ki jo je objavil v članku iz leta 1967 z naslovom "Umetnost in objektnost" (" and Objecthood").



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA