nova beseda iz Slovenije

Amelia Jones: Body art, poved v sobesedilu:

Anus ne penis / falos postane mesto, na katerem se dogaja moška ustvarjalnost; in vendar je to mesto, čeprav je daleč od tega, da bi bilo falično in s tem tako "transcendentno", samo na sebi odprtina (in to takšna, ki je v uveljavljeni kulturi povezana z najnizkotnejšimi vidiki človeškega delovanja, a tudi s homoseksualno erotiko).

Čeprav se Boadweejeva radikalno kritična gesta še zdaleč ni dokončno ogradila od Pollocka, projekt poudari soodvisnost homoseksualne subjektivitete (in, če smo že pri tem, tudi ženske subjektivitete) ter normativnih kodov moškosti, ki jih predstavlja Pollock. Kot so nakazali homoseksualni teoretiki, kot sta Judith Butler in Warner, homoseksualno obstaja natanko zato, da, kot pravi Warner, zagotovi "konstrukcijo heteroseksualnosti kot take" (v dokaj podobnem registru kot imanentna ženska de Beauvoirjeve, ki opredeli "normo" transcendence). (303) Toda Boadweejev projekt s pretiranim odstiranjem moškega telesa akcijskega slikarja (ki ga uprizarja na očitno homoseksualen način) pokaže tudi na odvisnost pollockovske, normativne moškosti od izključenosti drugega (ženske, geja).



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA