nova beseda iz Slovenije

Amelia Jones: Body art, poved v sobesedilu:



se je odločil za formalna oblačila, da bi se razlikoval od skrajno investiranega emocionalizma abstraktnega ekspresionizma 50. let in ironiziral pojmovanje slikarja kot delavca / umetnika. Čeprav so podobe, ki sestavljajo Antropometrije, podobno kot Pollockove slike, nastajale z nanašanjem barve na platno, ki je bilo največkrat razgrnjeno po tleh, je bil pravzaprav nedvoumen, ko je šlo za željo, da bi se razlikoval od akcijskih slikarjev: "Rad bi razjasnil, da se podjetje [Antropometrije] razlikuje od 'akcijskega slikarstva' po tem, da sem bil med ustvarjanjem v celoti ločen od fizičnega dela."(270) je s tem odločno nasprotoval modelu pollockovskega delavca umetnika, ogradil se je od telesnega dejanja slikanja, od curljanja in znoja. ( je pripomnil: "Raje bi si nadel frak in nosil bele rokavice (...) [kot da bi si zamazal] dlani z barvo.")(271) V tej luči se zdi, da so bili performansi Antropometrije parodični napadi na tedaj mednarodno znameniti ter opevani osebnosti Pollocka in Willema de Kooninga; slike slednjega so neposredno združevale abstraktnoekspresionistične poteze s čopičem z objektiziranim ženskim telesom, ki je bil osrednji v modernistični praksi.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA