nova beseda
iz Slovenije
Amelia Jones: Body art, poved v sobesedilu:
V 60. letih so umetniki, ki so delovali znotraj konteksta idej Cagea in Mercea Cunninghama ter radikalnih eksperimentov Living Theatra in Judson Dance Theatra, že začeli uprizarjati dela pred in med gledalci, kot da bi - celo neposrednejše kot Pollock - želeli z izvzetjem dokončnega umetniškega dela (te skupine reificiranih znakov, ki služijo zastrtju umetnikovega telesa in mistificiranju produkcijske oblike) poudariti snovnost in avtentičnost telesa. V delih, ki jih je izvajala Judson Group, je bilo telo sredstvo demokratizacije umetnostne produkcije. Nastopajoči so z utelešenimi performansi dozdevno odstranili posredniške dejavnike umetniškega trga in interpretativne strukture: zdelo se je, da lahko telo kot "goli indeks" neposredno oskrbi gledalca z umetnikovimi intencionalnimi pomeni; gledalec je tako prej sodelujoči v performansu kot pasivni opazovalec, ki mu daje napotke modernistični kritik. (258)
Nova poizvedba
Pripombe
Na vrh strani