nova beseda
iz Slovenije
Stane Možina idr.: Management, nova znanja za uspeh, poved v sobesedilu:
Collins in Porras (1994,1999) sta raziskovala poslovanje 36 podjetij v obdobju 1926-1990 in ugotovila, da je povprečna vrednost naložbe enega dolarja v podjetjih z močno kulturo (“vizionarska podjetja”) zrasla na 6.356 $, povprečna vrednost podjetij na borzi pa le na 415 $.
Izrazita kultura je najbrž dejavnik uspešnosti, vendar le, če se ujema s kulturo okolja, kjer deluje organizacija. Tako sta Kotter in Heskett14 analizirala uspešnost po dveh podjetij (enega z okolju prilagojeno in drugega z neprilagojeno kulturo - na ocenjevalni lestvici 1-7 je prvo doseglo povprečno vrednost 6,1, drugo pa le 3,7), v obdobju 1977-1988 v 10 panogah (letalske družbe, banke, pijače, računalniki, hrana, nafta, maloprodaja hrane in kozmetike, druga maloprodaja) in ugotovila, da so se cene delnic prilagojenih podjetij povečale za 400 do 500 %, delnice neprilagojenih le za pribl. 100 %, povprečni donos na kapital pa je bil 11,13 % in samo 7,73 %.
Nova poizvedba
Pripombe
Na vrh strani