nova beseda
iz Slovenije
Stane Možina idr.: Management, nova znanja za uspeh, poved v sobesedilu:
Benchmarking8 (ali tudi metoda najboljših praks; angl. “best practices method”) predstavlja proces primerjanja postopkov in opravil določenega poslovnega procesa s podobnimi procesi v svetovno uspešnih podjetjih/organizacijah, pri čemer se raven učinkovitosti opravljanja posameznih aktivnosti znotraj tega procesa v svetovno vodilnih podjetjih/ organizacijah postavi kot cilj, ki ga podjetje/organizacija zasleduje, ali kot norma, s katero primerja lastno raven opravljanja proučevanih aktivnosti. Namen benchmarkinga je, kot pravi J. H. Trask, eden od direktorjev v General Motors Corporation, dvojen: “učiti se in izboljševati”.
Najpomembnejše informacije, ki jih podjetja pridobivajo v procesu benchmarkinga, so informacije o izdelkih in storitvah, o proizvodnih procesih, o izvajanju podpornih funkcij, o doseženih poslovnih rezultatih (stroških, prihodkih, kazalcih o proizvodnji in kazalcih kakovosti) in o strategiji (o kratkoročnih
in dolgoročnih planih ter o procesu planiranja v organizaciji).9 Cilj benchmarkinga je pospešiti proces poslovnih sprememb, ki vodijo do novosti in nenehnih izboljšav v izdelkih, storitvah in procesih - kar se kaže v popolnem zadovoljstvu kupcev in v konkurenčnih prednostih - z uvajanjem izboljšav poslovnih procesov in najboljših praks podjetij, ki so znana po odličnosti v izvedbi.
Nova poizvedba
Pripombe
Na vrh strani