nova beseda iz Slovenije

Oto Luthar et al.: Zgodovina historične misli od Homerja do začetka 21. stoletja, Založba ZRC 2006, poved v sobesedilu:

Da pa bi slednje (življenje) lahko razumeli, pristavlja, moramo razumeti, kako ga poganja intersubjektivna preteklosti, tj. obravnavati ga moramo v njegovi totaliteti.



Ob tem Diltheyevega razumevanja ‐ te pomembne osnovne in trajne naloge zgodovinske vede ‐ ne moremo obravnavati zgolj kot kakršno koli preprosto miselno dejavnost, temveč kot dejavnost, v okviru katere se osebna genialnost v smislu tehnike razvija skupaj z zgodovinsko zavestjo.
Le-ta je vezana na refleksijo trajno fiksiranih življenjskih manifestacij, katerih »metodsko razumevanje ... imenujemo razlaga«.[954] Ker pa je mogoče duhovno življenje izčrpno in temeljito izraziti samo z jezikom ‐ in samo tako pridemo do objektivnega spoznanja ‐, se razlaga dovrši v interpretaciji zapisanih ostankov ljudskega obstoja.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA