nova beseda
iz Slovenije
Oto Luthar et al.: Zgodovina historične misli od Homerja do začetka 21. stoletja, Založba ZRC 2006, poved v sobesedilu:
Verjetno je šlo za nekaj podobnega tudi pri Bronislawu Malinowskem, ki je v svoji kritiki teorije kulturnih vzorcev opozarjal na upoštevanje specifičnosti vsakokratnega kulturnega konteksta. Njegov primer s palico, ki jo v neki situaciji lahko uporabimo kot orodje, v drugi kot orožje in v tretji kot okras, je čudovita metafora za ponazoritev spoznanja, da imata lahko vsaka stvar ali človek takoj, ko ju postavimo v drugačno vlogo, vpnemo v drug miselni okvir in jima dodelimo drugačno kulturno vrednost, popolnoma drugačen pomen.
Nedaleč od tega razmišljanja je bil tudi Panofsky, v katerega delu Gotska arhitektura in sholastika (Gothic Architecture and Scholasticism, 1951) se, podobno kot v petnajst let starejši uspešnici Hazarda (Kriza evropske zavesti), odraža Heglova predpostavka o duhu časa.
Nova poizvedba
Pripombe
Na vrh strani