nova beseda iz Slovenije

Oto Luthar: O žalosti niti besede, poved v sobesedilu:

Vojaški prepovedi »bratenja s sovražnikom« se je nato pridružila tudi državna propaganda, ki je začela konstruirati preproste in učinkovite stereotipe zato, da bi demonizirali nasprotno stran. Nekatere britanske plakate, ki so predstavljali kot brezsrčne zavojevalce oziroma so poudarjali požrtvovalnost domače vojske, je kasneje v tridesetih letih občudoval sam oče totalne vojne Joseph Goebbels.* V antologije političnega oglaševanja so tako prišli zgornji, ki prikazuje pogum britanskih žena in še bolj znani »Britons wants you« oziroma »Join your country's army!« (1914) (SEM POMANJŠANA SLIKCA ŠT. III V OF THE POSTER STR. 165), na podlagi katerega je nato nastal razvpiti »I want you for U. S. Army« iz leta 1917. (SEM POMANJŠANA SLIKCA ŠT. IV, GLEJ KNJIGO »THE OF THE POSTER, STR. 163.) Goebbelsu je bila, kot rečeno, najbolj všeč serija treh plakatov, ki prikazujejo nemška grozodejstva. Še posebej se je navduševal nad prizorom, ki pod naslovom »Rdeči ali Železni križ?« prikazuje ranjenega britanskega vojaka, ki nemško bolničarko zaman prosi za vodo. Pod sliko je pripis »V Veliki Britaniji ni ženske, ki bi to storila - v Veliki Britaniji ni ženske, ki bi to pozabila«.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA