nova beseda iz Slovenije

Marjetka Golež Kaučič: Ljudsko in umetno - dva obraza ustvarjalnosti, Zalozba ZRC, 2003, poved v sobesedilu:

Njegova teorija o nastajanju umetnega na podlagi ljudskega pa je naslednja: "Umetni pesnik - in njegov svet - kaže poznavanje ljudskih pesmi, na katere se sklicuje v svojih literarnih umetninah, toda brez neposrednega posnemanja ali uporabe ljudskih verzov ali načina izražanja." Navaja, ki naj bi poudaril, da je Njegoš v pesnitvi Nova pjesna crnogorska o vojni Rusah i, početoj u 1828 godu na poti v umetno pesem, v stilu t. i. ljudskih epov, v kateri je uporabil veliko ljudskih obrazcev in tem ter motivov, da pa je vnesel v pesnitev tudi netradicionalne elemente ter se tako pomaknil od ljudskega v individualni pesniški stil pisanja. (Lord 1986: 29, 32.) Mary pa v svojem delu and Tradition pravi, da so njegove pesmi tako zelo spojene z ljudskim gradivom, saj je bil sam zbiralec ljudskih pesmi, da je včasih težko ugotoviti, kaj je resnično njegovo izvirno delo, kaj pa je odsev ljudskega v njem.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA