nova beseda
iz Slovenije
Marjetka Golež Kaučič: Ljudsko in umetno - dva obraza ustvarjalnosti, Zalozba ZRC, 2003, poved v sobesedilu:
Na videz znane vsebine iz ljudske pesmi in nato transformacije v nove pomene so po letu 1960 pomenile tudi upor proti tedanjim okostenelim družbenim pogledom na pomen literature in kulture. Načenjale so tudi nekatere pretekle slovenske travme in s pomočjo maske ljudske pesmi vzbujale dvom o vrednotah tedanje družbe (npr. sodobni Zarika in Sončica in Nevesta detomorilka v Strniševi drami Samorog; pesmi Utopljenka, Poroka, Izštevanja, in, preoblikovani motiv Gospoda Barode - Pajota v Strniševi drami Ljudožerci, Tauferjeva Mrtvaška kost, Narobe svet itd.). Medsebojno prepletanje ljudskega in sodobnega je torej segalo na tri ravnine pesniškega ustvarjanja: jezikovno poetično, družbeno angažirano in intimno.
Nova poizvedba
Pripombe
Na vrh strani