nova beseda iz Slovenije

Miran Božovič: Telo v novoveški filozofiji, poved v sobesedilu:



Pri Malebranchu potemtakem, kot pripominja Martial Gueroult, ni Bog tisti, ki bi bil predmet razodetja in verovanja - Bog oziroma inteligibilni svet idej, ki tvori vsebino njegovega neskončnega uma, je namreč tisto, kar nam je najbolj neposredno dostopno, se pravi tisto, kar je predmet pristnega racionalnega spoznanja -, ampak nasprotno, sam materialni svet vključno s telesom, ki ga animiramo, je tisti, ki je radikalno nespoznaven in nedostopen in kot tak predmet razodetja in verovanja. Če kje, potem bi prav v Malebranchevem univerzumu veljalo to, kar nekje pravi Lacan, da so namreč prav materialisti les seuls croyants authentiques, edini pristni verniki.

Kar neposredno vidimo in čutimo, so ideje teles, s katerimi Bog aficira našega duha, medtem ko njihovih objektov, se pravi materialnih teles, ne vidimo in ne čutimo - v obstoj materialnih teles zgolj verjamemo.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA