nova beseda
iz Slovenije
Miran Božovič: Telo v novoveški filozofiji, poved v sobesedilu:
Torej že prvi okazionalistični filozof,, bi se najbrž strinjal z modernimi kritikami okazionalizma, da ne le ni nikakršne čutne podkrepitve centralne teze okazionalizma o Bogu kot edinem vzroku, ampak da je ta teza tudi v direktnem nasprotju z vsakršnim čutnim izkustvom. Čeprav je torej takrat, kadar je kak sadež okušal z ugodjem, kot okazionalist vedel, da je prav nevidni in nezaznavni Bog tisti, ki v njem povzroča to ugodje, pa so ga njegovi čuti prepričevali o nasprotnem, namreč o tem, da je prav sadež, ki ga vidi, drži v rokah in jé, tisti, ki v njem povzroča to ugodje. Torej že prvi in najbolj prepričani okazionalistični filozof je bil brez čutnega spoznanja o nenehnem delovanju nanj, njegova lastna filozofija pa je morala biti že v njegovih očeh v neposrednem nasprotju s pričevanjem njegovih čutov.
Nova poizvedba
Pripombe
Na vrh strani