nova beseda iz Slovenije

Miran Božovič: Telo v novoveški filozofiji, poved v sobesedilu:

Da bi se transvestiti na osnovi prepričanja o božji etiologiji impotence lahko dokopali do sklepa o nedoumljivosti božjih namenov, bi pač morali imeti opraviti s sporadično boleznijo, se pravi z boleznijo, ki bi se pojavljala občasno, neredno, tu in tam, med revnimi in premožnimi oziroma med brezbožci in bogaboječimi, z eno besedo, morali bi imeti opraviti z anomičnim pojavom in ne s pojavom, v katerem se zrcali določena zakonitost. Samo v tem primeru bi bilo ravnanje v očeh transvestitov videti arbitrarno, muhasto, njegovi nameni z nemožatostjo nedoumljivi in njegova pota neizsledna.

Ravnanje torej tako v očeh Spinozovih poganov kakor tudi v očeh nemožatih Skitov oziroma transvestitov odstopa od predpostavljenih pravil občevanja - ta bi namreč od terjala, da bi škodljive stvari, se pravi "hude ure, potresi, bolezni itn." na eni strani in nemožatost na drugi, doletele prav brezbožce, bogaboječim pa prizanesle -, a medtem ko je Bog v primeru "hudih ur, potresov, bolezni itn.," ki doletijo tako brezbožce kot bogaboječe, v svojem odstopanju videti zgolj inkonsistenten, pa je v primeru nemožatosti, za katero bolehajo prav vsi bogaboječi, brezbožci pa sploh ne, v njegovem ravnanju mogoče prepoznati neki nezgrešljiv obrazec.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA