nova beseda iz Slovenije

Jelica Šumič Riha, Mutacije etike, poved v sobesedilu:

Indiferenten zato, ker Kant postulira drugo načelo moralnosti, dolžnost spoštovanja moralnega zakona, se pravi načelo, ki se od patološko določljive zmožnosti želenja loči po tem, da ga najmanjša sled patološkega delegitimira, zato pa je njegova prednost v nasprotju z negotovim in v "nepredirno temo" zavitim iskanjem sreče v tem, da ne zavaja, pač pa ponuja zanesljivo vodilo, ki ga "lahko najbolj preprosta pamet uvidi čisto brez težav in pomišljanja".

V tem, da voljo a priori, objektivno, to je, na način, ki je veljaven za vse, determinira le forma zakona, s čimer so za nazaj devalorizirane, narejene za enako ničeve vse negotove dobrine kot morebitni objekti želje, bi lahko videli Kantovo interpretacijo "zvestobe" želji.
Kajti volja, ki se podredi zakonu, je volja, ki si je prišla na jasno glede same sebe, glede tega, kaj zares hoče, skratka, "razsvetljena" ali "odločena" volja, če parafraziramo Lacana, volja na drugo potenco, volja, ki hoče sámo sebe.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA